Veckan som gått

Veckan började med att jag kände mig rätt så seg, och både tisdag och onsdag låg jag hemma med feber. Jag jobbar hemifrån flera dagar i veckan och jag har ett väldigt roligt jobb, så när skrivbordet med dator och annat ligger cirka en meter bort känns livet inte roligt alls. 

Är glad över att det inte var halsen som strulade, för med ett jobb där man sitter och pratar med människor som behöver rådgivning kring försäkringar behöver jag rösten som ett viktigt redskap. Självklart behöver jag vara pigg och glad med, så därför fick jag bita ihop och lägga mig för att vänta ut febern.

Torsdag och fredag kändes rätt så bra, men jag längtar redan efter nästa jobbvecka. Det känns så lyxigt att få längta efter att jobba! För ett år sedan trodde jag att mitt liv skulle bestå av plugg, men icke. Jag borde ha tagit steget att börja jobba tidigare, men det positiva med att jag väntade är ju att jag nu har världens bästa arbetsplats och kollegor.

-

Nu är jag på väg till pojkvännen och imorgon bär det av mot fiskemässan. Soooom jag har längtat! Var så sjukt orolig över att jag skulle fortsätta vara sjuk även under helgen.. Har lixom väntat på det här sedan jag började fiska i juni förra året!

På grund av febern hann jag tyvärr inte gå ut och fiska något i veckan, men fiskesakerna ligger redo på en bänk hemma :) Har kikat så att allt är helt, att flätlinan känns bra och så knöt jag på ny tafs med beteslås. Det ska bli spännande att få prova på lite vårfiske, men jag har absolut ingen aning om vad jag har att vänta mig. 

-

En annan sak som pågår i mitt liv just nu är att jag för tillfället är lacto-ovo-vegetarian. Jag har haft min första köttfria vecka, och nästan helt mjölkfri dessutom. Mitt mål är att lyckas bli vegan, men det är en omställning som jag låter ta den tid det tar. Jag vägrar stressa mig in i något för att sedan ge upp när det blir för svårt.

Så hur ska jag kombinera veganism med mitt fiskeintresse? Det är inte helt lätt om jag ska vara ärlig, men det kommer bli just så; en kombination.

Eftersom jag inte har så mycket erfarenhet av kombinationen så tänker jag inte skriva mycket om det i början. Det enda jag vet är att kombinationen veganism och fiske kan fungera för mig, eftersom jag varit tydlig redan från början med att jag till största del fiskar för att äta. Det innebär att jag inte utövar "catch and release" bara för skojs skull. För det är inte skojigt. Jag släpper tillbaka fiskar som är för små för att ätas, samt de som är för stora och som behövs för att stärka beståndet. 

Så jag kommer vara en vegan som äter egenfiskad fisk. Med tanke på att jag inte är något proffs på att fiska får jag inte heller napp särskilt ofta, hahah! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0