Äntligen

Jag lyckades ta mig ut runt 16 efter att ha kämpat mot tandvärk från helvetet. Tillslut gick jag ut iallafall för jag hade helt enkelt bestämt mig. Punkt.

Trots att jag kände mig rätt så yr och hela käken dunkade så var det skönt att komma ut. Gick ner till gästbryggan där jag bor och plockade fram lite jiggar till mitt "gäddspö". Har ingen aning om vad den här årstiden brukar ge för fångst så jag valde ut några som jag fått napp på när jag fiskat på det här stället förut. 

Det blev lite gröngult, rött, orange, vitt och svart med glitter-twintail. Körde såväl lätta som tyngre jiggskallar och fick faktiskt inget bottennapp. Kände väl av något hugg eller två, men fick inte ett enda napp. Trots det var jag glad ändå!



Har längtat så galet efter att få fiska. Den där känslan av att studera flätlinan och andra signaler samtidigt som alla ljud runtomkring mig är så härliga. Däremot är det absolut bäst när man fryser om fingrar, tår och kinder men ändåååå tänker "bara ETT kast till...". 

Nu är jag inne i värmen igen och har så sjukt jävla ont i min tand. Vill typ gråta - så ont gör det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0