Tentaplugg och jigglöften

Just nu ligger jag i min säng och tar en mini-paus från allt plugg. Håller på att skriva min hemtenta och lite annat plugg. Planen var egentligen att pka in till campus och plugga ihop med några kursare, men jag har sovit dåligt pga min övre luftvägsinfektion och vaknade inte förrän en halvtimme efter tiden vi skulle mötts upp på campus....

Jepp, så nu sitter jag här och har ont i halsen och mår illa samtidigt som jag är ensam. Behövde peppa mig själv lite och kom på att jag ju har ett inlägg att skriva eftersom jag lovade det i lördags.

Jag fick ju som sagt lite fina jiggar från en snäll person för mitt abborrfiske. De jiggskallar jag har sedan tidigare sjunker inte tillräckligt snabbt, men nu har jag fått lite goa grejor att prova. 

Trots att jag fiskar från land blir det väldigt snabbt djupt i mina vatten. Albysjön blir ju runt 30 meter djup och på de flesta håll i Vårbyfjärden där det finns bryggor eller andra bra ställen att stå på sluttar botten väldigt brannt och skapar därmed ett drastiskt djup väldigt tidigt som kan sträcka sig upp till 10 meter bara 10 meter ut från land. Det är vad jag åtminstone tror, men jag kan ha helt fel eftersom jag är ny på det där med att läsa djupkartor :)

Här nedan ser ni mina nya jiggskallar med tillhörande jiggskallar. De låg i olika påsar och ska få fortsätta göra det så att jag inte blandar ihop dem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0