Sicklaslussen (OBS UPPDATERAD 00:09)

Blev ingen fisk idag heller, men jag ska försöka igen imorgon. Inga sura miner här, för hur kan man vara sur när man lyckades filma en havsöring som hoppar?! 


---
UPPDATERAT kl. 00:09

Anledningen till att jag inte skrev någon längre text till inlägget var att jag mådde (och mår) ganska dåligt. Har varit ljud- och ljuskänslig hela dagen, med illamående/yrsel i kombination med en obeskrivlig huvudvärk. Jag älskar att fiska och lyckades stå ut ändå.

Jag cirkulerade runt det område som var närmast laxtrappan vid Sicklaslussen. Kände några hugg och såg som sagt mycket hopp, men jag lyckades inte kroka någon fisk. Det gjorde ingen annan som fiskade heller, och det berodde antagligen på vädret. Strålande sol och knappt någon vind. Tror att jag hann med två rundor med stopp på varje brygga och övrig lämplig fiskeplats, vilket med andra ord betyder att jag promenerat och gått i trappor en hel del idag (fick inte heller upp nycklarna till hissen när jag skulle hem så jag fick gå upp för 11-våningars trappor ute i kvällskylan för att komma upp till berget.........). 

Har ju mått dåligt hela veckan och även hunnit med en sväng till vårdcentralen. Ska ta mig dit igen på måndag om det inte ger med sig tills dess. Hoppas hoppas...

Planen är ändå att fiska imorgon. Jag vägrar låta bli med tanke på att den kommande veckan och helgen är helt blöh när det gäller fisket. Ska skriva hemtenta, gå på ett fantastiskt fint och efterlängtat bröllop och även besöka Skansen. Även om jag älskar att fiska så har jag ju ett liv utöver det som jag också måste leva. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice!

2015-10-24 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0