Nu är jag på väg!

Igår var jag ju nere på Huntyard&Berras i Vårby för att fixa lite saker. Nu har jag till exempel en väldigt fin och varm mössa till fiskeäventyren under höst och vinter :) Lite nya jiggar fick jag också med mig hem, men det visar jag i ett annat inlägg - för nu ska det handla om havsöring!

Förutom jiggar och mössa köpte jag mig äntligen en håv. Med mig hem fick jag även två nya Snaps-skeddrag som ska bli grymt roliga att testa med mitt 8fot-spö och Daiwa-rulle med flätlina. 






Just nu sitter jag på tunnelbanan men jag var nere en stund på Huntyard&Berras igen, heheh. Där fick jag hjälp av Micke som knöt på en tafs med beteslås åt mig. Då min morgon innehöll både försovning, halsont och näsblod kändes det härligt att få bli lite "ompysslad", hahahah. Vem behöver manikyr och spa-behandlingar när man kan få grym service och ha trevliga samtal på Huntyard&Berras? Hahah! 

För mig som aldrig brukade hänga på fritidsgårdar är det härligt att ha ett ställe att gå till när jag behöver lite sinnesro. Förvisso är det ju lätt hänt att jag spenderar pengar på lite nytt "godis" när jag är där, men en fika inne i stan kostar oftast det femdubbla....... 

Jaja, det finns något för alla och för mig är fisket detta "något". Ha det gott nu och skitfiske på er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0