Mina favoritdrag

Under sommaren som gått har jag provat mååånga drag. Lustigt nog så är mina tre favoriter (läs: drag som jag fått abborre på) ett skeddrag (eller har jag fel?), en jigg och en spinnare. 

Skeddrag i kopparfärg

Om jag inte missuppfattat vad skeddrag är så är det här min favorit av de jag har. Denna kopparsked med "fiskfjäll" är ungefär lika stor som min tumme räknat från "knogen". Den blänker fint i vattnet och jag fick min första stora abborre på runt 300-400 g i Nynäshamn med den. 

Rosa spinnare med kopparsked

Innan ni tänker att jag är klyschig som köpte en rosa spinnare tänker jag berätta om hur jag fick denna i min ägo. På väg upp mot Ulvön stannade vi till vid en fiskebutik som reade ut allt i hela butiken. Denna spinnare fick jag för 30 kr, och jag slängde tyvärr paketet utan att lägga märket på minnet. Någon som känner igen den? Den här fina lilla grejen hann knappt sjunka några centimeter uppe i en sjö på Ulvön innan min största abborre hittills högg. 600 g vägde den och då är det väl ganska självklart att den här spinnaren blev nya favoriten.

Liten röd twintail-jigg

Den här sommaren har ju tyvärr bjudit på rätt så labilt lufttryck. Ett stadigt högt lufttryck höll sällan i sig, men den här jiggen var alltid ett säkert kort - oavsett fiskeplats och väderlek. Jiggen och jiggskallen fanns i en liten plastlåda som pappa måste ha köpt på Biltema för en massa år sedan. Nu köper jag mina jiggar på Huntyard & Berras i Vårby eftersom deras jigg-bar är full med massa roligt godis. Har köpt flera liknande twintails i liknande färger och storlekar som fungerar minst lika bra, men eftersom det här var "Den första jiggen" måste den få vara favoriten. Vissa gånger blev det bara hugg och tappade fiskar, andra gånger kom det upp abborrar i olika storlekar. Tyvärr inga bjässar, men det behövs inte alltid jättefiskar för att det ska vara roligt att fiska. 


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej hopp , den lilla rosa spinnaren , kallas LottoSpinnare , finns många varianter och märken på dom , ofta ett säkert kort på abborre , ha det gott och sköt om dig ,,

Svar: Åh, tack så mycket! Har googlat lite men har trots det inte lyckats hitta just min modell. Jag får helt enkelt googla vidare :) Ha det gott du med! / FiskeLina
FiskeLina

2015-10-21 @ 22:13:37
Postat av: Erik

Hej! Skulle vilja säga att detta ej är en lottospinnare men ska kolla imon med bios som säljer dem. Har du snap eller? :)

Svar: Låter bra! Skriv gärna en kommentar när du vet :)
FiskeLina

2015-10-22 @ 19:49:42
Postat av: Erik

Har du snap? :)

Svar: Jag har inte snap, bara instagram :)
FiskeLina

2015-10-22 @ 21:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0