Jiggar


Random bild som jag hittade på Pinterest.

Något jag berättat om tidigare i bloggen är ju mina galna idéer, hahah. Potatisskalen har ju blivit lite av en klassiker, men kan ni då föreställa er hur det skulle bli ifall jag ställde mig och gjorde jiggar i köket?!?

Nä, innan jag sätter igång med det ska jag helt enkelt sätta mig ner och planera det mer noga. Snart är uteplatsen klar dessutom, så även om snön är på intåg så kommer jag ha en hyfsat bra arbetsyta nu till våren. Min tanke än så länge är väl att jag kommer behöva detta:

* kokplatta
* förlängningssladd
* munskydd och skyddsglasögon
* tåliga redskap för att "röra" med
* tåliga kastruller och glas
* silikon
* gamla jiggar
* färger av något slag, hahah...

Ni ser, än sålänge har jag bara en slarvig idé som jag hoppas kunna omvandla till något som fungerar i praktiken. 

Jag har hittat massor med inspiration på olika instagram-sidor, där folk i olika åldrar tillverkar egna drag och beten. I dagarna framöver tänker jag göra en liten kartläggning över vilka jag följer, men just nu ska jag dregla över deras fina resultat. Hihi. 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Munskydd, munskydd och åter munskydd när du gjuter, snälla glöm aldrig det!!!.
Men det är väldigt kul att fiska med egengjutna jiggar. Plus att det blir billigare och att man kan göra ett äkta discodrag.
Ps: Munskydd

Svar: Ska absolut inte glömma munskydd! :) Förhoppningsvis kommer jag igång till våren. Ha det gott och tack för omtanken! / FiskeLina
FiskeLina

2015-10-20 @ 17:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0