Godis och frysta fiskpinnar










Kom precis hem efter min "skoldag". Svängde förbi Huntyard&Berras innan jag drog mig hemåt för jag var galet sugen på lite nytt godis till helgens fiskeäventyr!

Nu har jag plockat på mig lite nya - och då framförallt - mörka jiggar. Ganska små dessutom, bortsett från svarta twintail-jiggen, så om jag inte minns heeeelt fel ligger väl vikten på jiggskallarna runt 5-10 g. Magnus hjälpte mig plocka jiggarna och det var ju lite kul att det blev en liten lila jigg som fick följa med mig hem också. Jag är ju inte så värst flickig av mig men en lila jigg kan ju inte vara så fel :) 


Förutom nya jiggar behövde jag verkligen ett par bra vantar att fiska i. Har skjutit upp det köpet hur länge som helst och envisats med att ha ett par gymhandskar som luktar mört, hahah! Tack vare Magnus slipper mina fingrar bli frysta fiskpinnar nu i höst och vinter. Jag hade nog aldrig vågat plocka på mig ett par vantar utan att rådfråga honom, Micke eller någon annan i butiken. Det blir lite så när man är ny som mig, eftersom man fortfarande lär sig vad som fungerar - och vad som inte gör det. Ett råd som jag tycker fungerar i nästan alla lägen är att man ska våga be om hjälp! Även om det inte alltid är farligt att något blir fel är det fortfarande onödigt om det finns någon som kan hjälpa till så att det blir bättre. 

Nu ska jag röja lite här hemma efter att ha letat fram ett par tofflor och tjocka strumpor. Det är galet kallt på golvet i radhuset och jag är lite känslig för sånt så jag får lätt ont i fötterna. Ikväll ska jag däremot göra smör, och vi får se om jag lycjas hitta på något annat skoj innan veckan tar slut!

Hahahah.. Ser inte riktigt klokt ut..



Kommentarer
Postat av: Conny

Bättre att ställa en dum fråga och verka dum än att inte ställa den och förbli dum;-)
//C

Svar: Hahah, precis så! //FiskeLina
FiskeLina

2015-10-15 @ 18:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0