Mitt liv

Bloggen har pausats lite. Det beror av flera anledningar, men nedan följer de största:

1. Jag har knappt hunnit fiskat något.

2. Det är lite kaos i mitt just nu som jag inte känner att jag vill dela med mig av i bloggen.

3. Min blogg blir läst av många fler än er som är fiskeintresserade och bland dessa finns det människor som jag inte vill ska veta något om mitt liv. Orsaken till det är väldigt enkel. De människor som av någon anledning inte längre har möjlighet att få veta saker om mitt liv från mig ska inte kunna läsa om det här. Mitt liv är mitt och ska levas enbart för min egen skull. Tyvärr finns det människor som inte vill mig väl, men det finns även människor som tror att de vill mig väl och samtidigt tycker att det är självklart att mitt liv inte bara är mitt eget att råda över. Sådant undanber jag mig och jag mår bra. 

Det sorgliga är väl egentligen att det mesta som jag skulle kunna skriva i bloggen är positivt, roligt och spännande - inte bara för er alla att läsa, men även för mig att få dokumentera och dela med mig av. 

Å andra sidan behöver jag få leva i nuet och njuta av allt, utan att behöva oroa mig för människor som önskar att något dåligt ska hända mig för att jag ska ångra mina val. 

Men saken är den att jag mår bra, jag är tacksam för allt och jag utvecklas mer för varje dag som går. För första gången i mitt liv sätter jag mig själv först utan att ta åt mig av negativa påhopp vars syfte är att ge mig skuldkänslor. Framtiden är ljus och jag ser fram emot alla de framgångar såväl som utmaningar jag kommer få möta i mitt liv - för jag vet nu att jag kommer hitta sätt för att klara det. 


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej hej , jag tycker du är suverän , hoppas du mår bra .
Och framförallt kommer fortsätta me din blogg .
Lev i nuet , Just do it !!

Svar: Tack för din fina kommentar! Tänkt svara ett antal gånger men inte kommit på något bra att skriva. Vill ändå att du ska veta att jag tänker på dig och flera likasinnade när jag väl sätter mig och uppdaterar bloggen! :)
FiskeLina

2015-11-12 @ 08:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0