Mörkt och ljust på samma gång

Brrrrt, det är så kyligt och mörkt. För första gången stör det mig och jag längtar till vår och sommar. Har planerat in roliga besök på bondgårdar här på Ekerö och det är ju roligare att besöka när det är ljusare och lite varmare. Dessutom är jag faktiskt inte så mycket för att fiska när det är kallt. Tycker att det är mysigare under sommaren..

Men det ljusa i tillvaron just nu är att jag med största sannolikhet börjar jobba som vikarie på en (eller flera!) skolor här i närheten. Det ska bli skönt att få göra lite nytta och att få tjäna lite extra som jag kan lägga undan. Målet är väl att ha en semesterkassa till nästa år så att jag inte behöver jobba ihjäl mig då. 

Det här blir ett hyfsat kort inlägg mest för att ge er en uppdatering. Har dessutom ingen passande bild så det får jag ordna till ett senare inlägg. Nu ska jag iaf ta en promenad för att hämta ett paket och sedan ska jsg köpa lite planteringsjord, hihi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0