Hemgjort smör

För mig är det superviktigt att ta paus regelbundet i allt plugg. Ibland handlar det om 5 eller 10 minuter, men det händer att jag tar paus i upp till 30 minuter.

Eftersom jag inte mådde tillräckligt bra för att dra ut och fiska kände jag för att göra något annat kul/kreativt. Tidigare idag blev det faktiskt så att jag ställde mig och gjorde eget smör! Det tog ca 20 minuter totalt och det skulle antagligen ta mindre tid när man gjort det ett par gånger. Att pausa plugget blir så mycket roligare när man gör sånt här, jämfört med att slötitta på TV eller spela ett mobilspel. 

Jag lägger upp "receptet" en annan gång, men det är ju egentligen bara att vispa grädde och salt för att sedan hälla av all vätska :) 



Förresten... Det finns inget som är så överskattat och onödigt (dyrt) som att köpa blombuketter. Iallafall enligt mig. Skippa blommorna och släng upp eget smör och eget/köpt bröd som överraskning - det lär uppskattas mycket mer. Om man inte är galen, alltså. Hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0